מרכז יש פתרון

התמכרות למערכות יחסים

כמעט בכל אחד מאתנו קיים ילד פנימי פגוע אשר לא קיבל מקום ולכן הוא לא החלים. חלק מההשלכות של חוסר טיפול רציני בחסך הרגשי עלול לגרום לנו וליקירינו נזקים במערכות יחסים תשוקה אינסופית לחום ואהבה… מדוע נעשינו מבוגרים פגועים?
מערכות יחסים הרסניות הפכו להיות תופעה הולכת וגדלה עם השנים. הביטויים לתלות הדדית מרובים – אנחנו בקשר הפוגע בנו ואנו פוגעים ביקירינו חזרה ומספרים לעצמינו סיפורים שככה אנו ראויים לאהבה. הופכים להיות מישהו שאיננו מצליחים לזהות אך גם איננו מצליחים להיות אחרת. בכל מקרה זהו מעגל קסמים אומלל ומאמלל.
ההתנתקות מפחידה היות והתמכרות מהסוג הזה קשורה לצורך בסיסי של חום ואהבה. מפחדים משינוי. בני הזוג זקוקים לעזרה אינטנסיבית, להיגמל ולהתנקות מכל החסמים הרגשיים. תלות הדדית הורגת את איכות החיים.
לילדות שלנו יש מקום משמעותי בנטייה הזו שרכשנו. אנו כבר מגיל צעיר מנסים לגונן, לסדר ולהשיג שליטה במקומות ומצבים לא יציבים ובלי גבולות ברורים. התעללות מינית, חוסר הגנה פיזית – רגשית, הורות נוקשה, מתמכרת ומתן הערכות וציונים רק לאחר ביצוע הוראות משאירים משקעים רגשיים שלא נעלמים מרגישים לבד במערכה.
חלוקה דפוסית של משחק התפקידים “הילד הבכיין” שמרגיש שאינו מקבל מספיק רוב הזמן הוא לא מרוצה ולכן הוא מצפה ודורש בכל אמצעי אפשרי את תשומת הלב. לעומתו “הילד המפוחד” מרצה בכל הזדמנות על מנת לקבל הערכה ולהשיג תחושת שליטה.
אשליה שהכל בסדר אם רק יתאמץ עוד קצת.
שניהם תקועים בהזנה חולנית ואינם מסוגלים להשתחרר. נעשים מסוממים מההתערבבות חסרת הגבולות הזו.
כמו בכל התמכרות גם בתלות-הדדית ישנה תחושת חוסר בטחון ושאיפה אינסופית להשיג שליטה.
אנו מנסים ליצור לעצמנו עולם קטן משלנו, כך שנהנה מהאשליה שיש לנו שליטה מוחלטת על כל הקיום שלנו, למרות שבתוך תוכנו אנו יודעים בוודאות גמורה שאין לנו שליטה כזו.
התלות ההדדית ההרסנית הפכה להתמכרות טהורה עם כל הסימפטומים שלה – ככל שרע לנו ככה אני נמשכים לסם התלות. הבריאות שלנו מידרדרת ואנו מהווים דוגמא רעה לסובבים אותנו. מאשמים, מפחדים, חשדניים, תוקפניים – מתגוננים ומרגישים תחושת קורבנות ואומללות.
לעולם לא נוכל להיקרא בני-חורין היות ואנו משמשים כעבד לתשוקותינו.
ראשית עלינו להודות שיש בעיה רצינית והגיע הזמן לקבל עזרה.
בתהליך של “יש פתרון” נוכל ללמוד ולהביא לידי ביטוי את הילד המיוחד והנפלא שנולדנו להיות, ללמוד כיצד לתת לו מקום באופן נכון על מנת שהילד הפלאי יפרח וישגשג. ליווי והכוונה מתאימים עשויים להביא ריפוי ושינוי.
מהמקום הזה נוכל להתקדם במקביל כמבוגרים ראויים אשר מכבדים את עצמם ואת האנשים סביבם. נהפוך לאנשים שלמים ונביא למערכות היחסים צמיחה במקום הרסנות.
מימוש הפוטנציאל הגבוה שלנו יחל להתממש בכל תחום וגם במערכות יחסים זוגיים. אנו נלמד ליהנות וניצור ערוצי תקשורת שיעוררו אותנו לעבר העצמי הרוחני הגבוה שלנו .נהייה יצירתיים ויצרנים של רעיונות משותפים נפלאים. נגיע למצבי הוויה גבוהים מאוד.
האנרגיה שלכם תחל להיות מנותבת ומנוצלת היטב לפתיחות ויושר.
תרגישו סיפוק ומשמעות חדשה. תגיעו הכי רחוק שאפשר.

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

חובה עלינו להיות מאושרים!!!

האם את או אתה מרוצים מהחיים שלכם?האם זה היום שבו אני עוצרת ושואלת… האם ככה באמת תכננתי לחיות את חיי?האם מפחיד לעצור ולשאול שמא אגלה

לחקור את החיים

אנחנו נמצאים בתקופה שבה הכל מתחיל להתהפך.מה שחשבנו שנשיג בחיים לא לגמרי קורה.הספק מתחיל לחלחל…“מה אני לא כזה מוצלח כמו שחשבתי?..”“איפה החלומות הגדולים שלי… איך